maanantai 6. maaliskuuta 2017

Helmikuun treenailut

Helmikuussa olin pienessä flunssassa vajaan viikon, joten treenitunnit jäivä viime (43:18) ja toissavuodenkin (37:19) helmikuun tunneista aika reilusti. Noh, muina kuin sairastelu- ja toipilaspäivinä sain kaikki treenit tehtyä kuten pitikin. Yhteensä treeniä kertyi reilut 23 tuntia, ajallisesti eniten pyöräilyä. Helmikuussa oli myös pari matkapäivää, joiden aikana ei treenaaminen onnistunut.

Traineriajelut olen merkinnyt tuolla kuntopyörä-ikonilla. Siinä olen vasta pääsemässä vauhtiin. Parina lauantaina ajoin maastopyörällä useamman tunnin pituisen pitkän lenkin. Siitä on tullut yksi lempparitreeneistäni. Kuntosalilla ollaan pitkistä sarjoista (2x15) siirrytty vähän isompiin painoihin ja lyhyempiin sarjoihin (3x8).

Helmikuu 2017

Treenailun lisäksi olen tykästynyt kävelemiseen. Otin syksyllä tavoitteeksi kävellä arkisin vajaat kolme kilometriä asemalle jompaan kumpaan suuntaan, ja ihan hiljan hilasin tavoitetta vähän kunnianhimoisemmaksi ja nyt pyrin kävelemaan matkan molempiin suuntiin. Voi olla, että viimeisimmällä pitkiksellä tämä lisääntynyt jaloilla olo sai juoksun alussa tuntumaan mukavan helpolta ja kevyeltä, mutta kyllä se siitä sitten muuttui vähän tutumman raskaaksi loppua kohden.

Olen taas alkanut mittailla ortostaattista sykettä aina aamuisin. Siitäkin oli helppo huomata, että jotain on pielessä, kun syke sekä makuulla että seistessä oli selvästi koholla. Kuume ei noussut, mutta muuten oli vetämätön olo. Pari päivää olin pois töistäkin, ja näin jälkeenpäin ajatellen olisi kannattanut olla se kolmaskin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti