keskiviikko 6. tammikuuta 2010

Vapaa keskiviikko

Tapiolan uimahallin avatessa ovensa klo 11 oli innokkaita uimareita jonoksi asti, minä siellä mukana. Tuotapikaa olin jo altaassa tavoitteena uida se normi 2000 m. Alkulämmittelyn jälkeen tein vähän tekniikkaharjoituksiakin, kun altaassa kerrankin oli tilaa: käsivedot yksi kerrallaan vuorotellen, pelkät potkut, rintauintiakin vähän (tai siis sammakkoa). Tunnin uin, yhteensä 2350 metriä. Uiminen tuntui paljon mukavammalta kuin sunnuntaina. Saattaa olla, että olin viikonloppuna syönyt vähän huonosti tai liian vähän.

Olen huomannut, etten jaksa liikkua kunnolla, jos en syö vähintään kahta kunnon ateriaa päivässä hyvän aamiaisen ja välipalojen lisäksi. Vuoden alusta olen taas ollut karkkilakossa, ja se helpottaa kyllä kunnolla syömistä. Jos napostelen karkkia tai suklaata, ei tule sitä ihanaa nälän tunnetta eikä niinollen tehtyä mitään terveellistä syötävää. Joululahjaksi saimme mm. goji-marjoja ja kaakaopapuja, vielä en ole niitä superruokia kokeillut. Tontut muistivat meitä myös hevosten treenimentillä, nyt vaan odottelen, että joku lihas tulisi kipeäksi, jotta voisin kokeilla.

Keväällä voisi olla kiva käydä myös rintauinnin tekniikkakurssi, jotta saisin vähän enemmän monipuolisuutta uintitreeneihin. Aika monet bloggaavat (amerikkalaiset) triahthlonistit näyttävät osana valmentautumistaan osallistuvan uinnin Masters-ryhmiin. Sellainen olisi tarjolla Cetuksellakin. En vielä oikein tiedä, sopisiko se minulle, kun en kuitenkaan uinnissa halua kilpailla eikä vauhtikaan päätä huimaa. Omat treenivuorot ja valmennus tietysti kiinnostaisivat.

Ensi keskiviikkona alkaa muuten taas Cetuksen vapaauintikurssi Tapiolassa. Pääsin sinne mukaan ylimääräisellä paikalla, ja olemme Peten kanssa samassa ryhmässä. Siellä sitä tekniikkatreeniä taas saa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti