torstai 17. maaliskuuta 2011

Etsi virhe kuvasta

Kanarialla otin Peten uinnista kymmeniä kuvia, annoin vaan kameran laulaa. Niitä olikin aika kiva katsella peräkkäin, kun kaikki virheet tuntuivat korostuvan kun uintia katsoi kuva kuvalta. Tämä oli kaikista kamalin kuva, ja jätinkin sen siellä esiin läppärille. Kurja temppu, mutta nyt sain kuitenkin luvan laittaa sen tänne blogiin.


Kuva tuli taas mieleen, kun meillä oli uintitreeneissä videokuvausta. Ihan samat virheet (pään asento, jalat, vartalon asento....) toistuivat kuulemma videollakin. Mutta siksihän me treenataan, että opitaan.

Ja minä Kanarian altaassa:



Minullakin esiin nousivat tutut jutut; kädet ovat melkein yhtäaikaa edessä, menevät ristiin ja ovat veden alla liian suorat. Veto voisi lähteä vähän aikaisemmin, käsi on liian pitkään pinnalla edessä. Saan videon muistitikulle vajaan parin viikon päästä, ja siitä nämä kaikki näkyvät selvästi. Samassa yhteydessä otetaan myös vedenalaista videota, jossa siinäkin varmaan näkyy paljon korjattavaa.

Eilen poljin trainerilla reilun tunnin, ja tänään menin pyörällä töihin. Tuntemani oikeat triathlonistit eivät laske työmatkapyöräilyjä treeniksi, mutta minulla ne kyllä vaikuttavat niin paljon kokonaisrasitukseen, että olen ne vielä pitänyt laskuissa mukana. Aika paljon kertyy nyt tunteja, kun pääsee taas pyöräilemään!

2 kommenttia:

  1. Mulla kävi niin päin, että uintini videopätkää katsoessani yllätyin kuinka ihmeen hyvältä se näytti. :-) Sitä analysointiin sekä uinti- että triathlonvalmentajan toimesta ja kumpikaan ei osannut antaa mitään selkeää korjattavaa. Nyt en sitten oikein tiedä, mitä tehdä, kun vauhtia mulla ei kuitenkaan ole juuri yhtään. Ehkä mulla on sitten vaan huono kunto.

    Työmatkapyöräily kiellettiin tältä triathlonistilta nyt kevätkauden alkaessa kokonaan. Siitä tuli kuitenkin niin paljon treeniohjelman ulkopuolista rasitusta, että oikeat treenit kärsi. Joten kyllä mä laskisin sen kokonaisuuteen mukaan.

    VastaaPoista
  2. Johanna, hienoa että tekniikka on kunnossa. Kai se vauhti sitten treenaamalla esiin tulee.

    Huomaan kyllä, että mua väsyttävät työmatkapyöräilyt, mutta kun se vaan on niin kivaa. Yritän kyllä polkea rauhallisesti pk-vauhtia.

    VastaaPoista