torstai 24. helmikuuta 2011

Snorklaamassa

Kävimme tänään snorklaamassa koko perhe. Meidät haettiin hotellilta aamulla heti yhdeksän jälkeen, ja ajoimme pikkubussissa Tauritoon parin-kolmenkymmenen kilsan päähän. Siellä saimme märkäpuvut, räpylät, maskit ja snorkkelit. En koskaan aikaisemmin ole ollut kunnolla snorklaamassa, ehkä joskus kokeillut mökkirannassa. Yritimme mennä mereen kaikki kamppeet päällä, ja pääsimmekin jonkin matkaa, mutta rantaan tulevat aallot olivat liian voimakkaita. Parin aallon mukana minulta lähti maskikin päästä, kun roikuin kiinni köydessä ohjeiden mukaan. Pian opas käskikin meidät pois vedestä. Riisuimme kamppeet ja meidät ajettiin toiselle rannalle Moganiin rantaan, jossa on aallonmurtajat.

Moganissa ei ollutkaan lainkaan aaltoja, ja veteen päästiin tosi helposti. Lopulta lähdimme oppaan kanssa snorklaamaan. Etenimme ehkä puolisen kilometriä rantaviivaa pitkin, ja näimme merimakkaroita (sea cucumber), merisiilejä, meritähtiä, värikkäitä kaloja ja muitakin mereneläviä. Hieman näkemistäni kyllä haittasi se, ettei ollut tullut piilolinssejä mukaan. Kamera (Aquapacissa) kuitenkin tuli:

Onnelliset varpaat.

Onnellinen meritähti.
Snorklasimme vajaan tunnin, mutta retki kesti 7,5 tuntia. Ihan liian paljon jouduimme odottelemaan, mutta kyllä tämäkin ihan kiva päivä oli. Mogan näytti kivalta lomakylältä, mutta sieltä on liian pitkä matka pyörävuokraamoon...