Tänään sunnuntaina juoksin Tapiolasta Westendiin, Haukilahteen ja sieltä takaisin Tapiolaan. Lenkki kesti 1,5 tuntia. Keskisyke oli 146 ja maksimi 157. Footpod ei toiminut kunnolla, joten lenkin pituus ei ole tiedossa.
Lounaaksi söimme mökillä sienipizzaa, joka ei ehkä ole ihan paras ruoka ennen pitkää lenkkiä. Ensi kerralla pastaa...
Tänään on kolme viikkoa puolimaratoniin, enkä näin pitkiä lenkkejä taida enää juosta ennen sitä.
sunnuntai 31. elokuuta 2008
lauantai 30. elokuuta 2008
Kettulassa taas
Tulimme mökille eilen suoraan Suomi-Ruotsi -maaottelusta illalla yhdentoista maissa. Stadionilla oli hieno tunnelma, mutta aika viileä keli auringon laskettua. Nyt katselemme toista kilpailupäivää telkkarista, ja sekin on aika kivaa.
Vuorossa oli lauantaiseen tapaan kovavauhtisempi lenkki. Juoksin Kylänalasen ympäri reilut 6 km aikaan 37 minuuttia. Keskisyke oli 160, maksimi 170. Keskivauhti mittarin mukaan oli 5.52 min/km. Lenkin lopussa tunsin pienen pistoksen oikean kyljen alaosassa, muuten tuntui kivalta. Petri kävi samaan aikaan juoksemassa kympin, ja lenkkien jälkeen kävimme saunassa ja uimassa.
Puolimaratoniin on huomenna aikaa kolme viikkoa, ja ajattelin juosta vajaan parin tunnin lenkin.
Vuorossa oli lauantaiseen tapaan kovavauhtisempi lenkki. Juoksin Kylänalasen ympäri reilut 6 km aikaan 37 minuuttia. Keskisyke oli 160, maksimi 170. Keskivauhti mittarin mukaan oli 5.52 min/km. Lenkin lopussa tunsin pienen pistoksen oikean kyljen alaosassa, muuten tuntui kivalta. Petri kävi samaan aikaan juoksemassa kympin, ja lenkkien jälkeen kävimme saunassa ja uimassa.
Puolimaratoniin on huomenna aikaa kolme viikkoa, ja ajattelin juosta vajaan parin tunnin lenkin.
torstai 28. elokuuta 2008
Tööt tööt
Juoksin tänään Esportin ympäri, lenkin pituus on vajaat kahdeksan kilometriä. Jo alussa oli hankaluuksia, kun sykemittarin lähetinvyö ei toiminut ensimmäiseen 15 minuuttiin. Footpodkin pätki. Kaiken kukkuraksi nuori naiskuljettaja katsoi asiakseen soittaa minulle äänitorvea, kun ylitin suojatietä. Kaikkea sitä...
Lenkin keskisyke oli 154 ja se autoilijan aikaansaama huippulukema korkeahko 172. Kyllä se syke nousee, kun keski-ikäinen nainen hermostuu! Aikaa meni 54:14.
Illalla Sellossa löysin kivan turkoosin Salomon-juoksutakin, joka oli tarjouksessa. Kaupat tuli! Nellille löytyi "nahka"takki H&M:stä, Adidaksen tossut ja ensimmäinen oma ripsiväri juhlatilaisuuksia varten. Olimme molemmat tyytyväisiä!
Lenkin keskisyke oli 154 ja se autoilijan aikaansaama huippulukema korkeahko 172. Kyllä se syke nousee, kun keski-ikäinen nainen hermostuu! Aikaa meni 54:14.
Illalla Sellossa löysin kivan turkoosin Salomon-juoksutakin, joka oli tarjouksessa. Kaupat tuli! Nellille löytyi "nahka"takki H&M:stä, Adidaksen tossut ja ensimmäinen oma ripsiväri juhlatilaisuuksia varten. Olimme molemmat tyytyväisiä!
tiistai 26. elokuuta 2008
10 km lenkki ja syksyn suunnitelmia
Ilmoitin tänään Petrin ja minut Esportin juoksukoulujen maraton-ryhmään. Tapaamiset alkavat lokakuussa ja jatkuvat ensi keväälle. Niitä kertyy yhteensä 16. Hintaan sisältyy myös kaksi kuntotestiä. Toivon, että maratonkoulusta saamme hyviä vinkkejä monipuoliseen harjoitteluun ja motivaatiota juosta ahkerasti läpi talven. Hinta on kyllä todella kova (560 eur), mutta pienen vertailun jälkeen selvisi, että se on kuitenkin kilpailukykyinen verrattuna muiden juoksukoulujen hintoihin. Lisäksi treenit ovat tiistaisin, kun Atellakin on treenit Esport Arenalla.
Tänään juoksin noin 10 km lenkin Otaniemen rantoja pitkin Tapiolaan ja sieltä takaisin kotiin. Syke pysyi koko ajan hyvin aisoissa (ka 149, max 159) ja juokseminen tuntui kivalta, vaikka aika hidasta olikin. Aikaa meni 1.12.
Tänään juoksin noin 10 km lenkin Otaniemen rantoja pitkin Tapiolaan ja sieltä takaisin kotiin. Syke pysyi koko ajan hyvin aisoissa (ka 149, max 159) ja juokseminen tuntui kivalta, vaikka aika hidasta olikin. Aikaa meni 1.12.
sunnuntai 24. elokuuta 2008
Mökkitriathlonviikonloppu 23.-24.8.
Kettulan triathlonissa uitiin, pyöriltiin ja juostiin eilen taas oikein urakalla. Mukaan olivat tällä kertaa tulleet myös Sari, Olli, Ulla ja Timo. Ensin ajattelin, etten osallistuisi vaan jäisin hoitamaan ruokapuolta, mutta onneksi Sari rohkaisi lähtemään mukaan. Kyllä ne lapset keskenään pärjäisivät reilut puolitoista tuntia, ja hyvin kaikki sitten menikin.
Uintimatka oli ehkäpä noin 220 metriä, eli aika lyhyt, koska vesi oli vain +17-asteista. Ollilla ja minulla oli märkäpuvut. Uintiin minulla meni aikaa 6:52 (max syke 165, ka 156), pyöräilyyn 55:02 (171-159) ja juoksuun 30:18 (176-166). Kokonaisaika oli 1:32, noin 9 minuuttia parempi kuin viime vuonna. Tämän vuoden uintimatka oli hieman viime vuotta lyhyempi, juoksumatka taas joitakin kymmeniä metrejä pitempi.
Petri oli päivän nopein: 1.20:51. Sari tuli toiseksi (1.27:18) ja minä kolmanneksi. Timon aika oli 1.34:45, Ollin 1.35:46 ja Ullan 1.42:18. Erilaisia juomapullostrategioitakin oli hiottu ja etukäteen mietitty. Kaikki paransivat aikaansa viime vuodesta. Poissa olivat Jyri (flunssa), Ville (matka) ja Matti (selkävaiva).
Kisan jälkeen kävimme saunassa ja söimme ulkona. Mukavaa oli.
Ensi vuonna kisa järjestetään lauantaina viikkoa ennen juhannusta. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee silloin mukaan!
Tänään sunnuntaina kävimme Petrin kanssa hakemassa reittimerkit pois tieltä ja järvestä. Sen jälkeen vähän haravoimme, ja nyt puolenpäivän maissa onkin molemmilla jo ihan kamala nälkä!
torstai 21. elokuuta 2008
Torstai 21.8. 49,31 min juoksua, Espoo
Tänään torstaina lähdin taas aamulla lenkille. Eilen illalla luin niin jännää dekkaria, etten voinut jättää sitä kesken. Niinpä yöunet jäivät noin kuuteen tuntiin. Kyllähän sieltä sängystä ylös pääsee, kunhan laittaa kännykän hälyttämään vähän kauemmaksi...
Juoksu sujui taas ihan kivasti. Kiersin saman lenkin kuin tiistaina, nyt aikaa meni 49,31 minuuttia. Yhdessä jyrkässä ylämäessä kävelin, silti maksimisyke oli 162, keskiarvo 149. Vielä ei kuitenkaan vauhdissa ole tapahtunut hurjaa kehitystä, reilun seitsemän minuutin km-vauhtia kipitellään.
Nelli oli tänään kipeänä kotona, kun pieni flunssa on vaivannut. Nyt hän on jo tervehtymässä ja menee huomenna kouluun. Atella oli tänään salibandytreenit, hän pelaa nykyään puolustajana. Aikaisempi pelipaikka oli hyökkääjä.
Juoksu sujui taas ihan kivasti. Kiersin saman lenkin kuin tiistaina, nyt aikaa meni 49,31 minuuttia. Yhdessä jyrkässä ylämäessä kävelin, silti maksimisyke oli 162, keskiarvo 149. Vielä ei kuitenkaan vauhdissa ole tapahtunut hurjaa kehitystä, reilun seitsemän minuutin km-vauhtia kipitellään.
Nelli oli tänään kipeänä kotona, kun pieni flunssa on vaivannut. Nyt hän on jo tervehtymässä ja menee huomenna kouluun. Atella oli tänään salibandytreenit, hän pelaa nykyään puolustajana. Aikaisempi pelipaikka oli hyökkääjä.
tiistai 19. elokuuta 2008
Tiistai 19.8., 50 min juoksua, Espoo
Lähdin juoksemaan aamulla 5.45. Reitti kiersi Mankkaan kaatopaikan ympäri ja sieltä Pohjois-Tapiolan uusien metsäpolkujen kautta kotiin. Lenkin pituus lienee noin 7 km. Syke oli keskimäärin 147, maksimi 159. Muutamassa ylämäessä kävelin. Keskivauhti oli mittarin mukaan 7:06. Mittari taitaa näyttää vähän liikaa, joten noihin km-aikoihin ei ole luottamista. Ei se onneksi haittaa, koska tässä vaiheessa pitää vain saada kilsoja kertymään.
Atte on tänään salibandytreeneissä ja Nelli muuten vaan ulkona, joten meillä on rauhallinen ilta. Petrillä on vieläkin imusolmukkeet kipeänä.
Ensi viikonlopun mökkitriathlonin menun suunnittelu pitäisi jo piakkoin saada työn alle. Ninalla oli viime vuonna ihanan perunasalaatin ohje, pitääpä kysäistä sitä!
Atte on tänään salibandytreeneissä ja Nelli muuten vaan ulkona, joten meillä on rauhallinen ilta. Petrillä on vieläkin imusolmukkeet kipeänä.
Ensi viikonlopun mökkitriathlonin menun suunnittelu pitäisi jo piakkoin saada työn alle. Ninalla oli viime vuonna ihanan perunasalaatin ohje, pitääpä kysäistä sitä!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)